Proposta Setmanal – Girona Activa (1)

Cansat de les propostes enllaunades d’oci? de cinema i crispetes hollywoodianes? de passar l’estona amb els col·legues de tertúlia cafeïnada, de piti en piti i cervesa rera cervesa?

Ho sabies que a Girona hi ha un espai on un interminable nombre d’associacions, entitats i col·lectius no deixen d’oferir setmana rera setmana una programació repleta d’activitats lúdiques i formatives? Encara no?

Si és així, ja és hora que prenguis nota i t’endinsis a la web de la Xarxa de Centres Cívics de Girona. En aquest espai i trobaràs el centres cívics que et queden més a prop de casa, la programació de les seves activitats i els espais dels quals tu també te’n pots beneficiar si tens alguna idea o iniciativa.

Des de l’Optimista cada setmana intentarem fer un repàs de les activitats que les diferents entitats i ens de la ciutat t’ofereixen en els diferents espais públics de la ciutat (Centres Cívics, Casa de Cultura, etc). Activitats, que a més de tenir preus assequibles o ser gratuïtes, són organitzades per persones que creuen en una ciutadania activa, organitzada i que s’involucra en la millora de les relacions de convivència de Girona.

Per aquesta setmana volem destacar el divendres que tan l’Associació Vox Artis com l’Associació de Veïns del barri de Sant Narcís ens han preparat en el Centre Cívic de Sant Narcís . Els primers organitzant un espectacular Campionat de Breakdance 1vs.1 a les 18h, i seguidament donant pas al ja habitual Sodejamm a les 21.30h que cada 3er divendres de mes converteix la cafeteria del centre cívic en un espai d’improvització musical.

T’animes? 

L’Optimista. 

Advertisements

One thought on “Proposta Setmanal – Girona Activa (1)

  1. Hola amigo catalán y a todos los que leen esta nueva iniciativa de El Optimista. Gracias por seguir haciendo posible esta red de interconección, de seguir bieninformandonos en tanta desinformacion, porque estos proyectos creo yo apuntan, a empezar a ser mas activos en nuesta comunidad, encontrarnos con nuestros vecinos, ver que esta sucediendo en nuestro barrio. Lo importante de esto es apoyar las iniciativas del otro, eso nos permite saber en que estado de salud esta cada persona, qué esta haciendo y como, asi empezamos a sanarnos nosotros a comprender, respetar y aprender del otro, esto entendido desde mi lugar es una comunidad sana, la pre-ocupacion por el otro.

    Desde aqui en Buenos Aires, Argentina se viene pensando hace bastante en esta forma de comunicacion barrial a traves de actividades. Aqui en el barrio de Florida hay varias casas consciencias y culturales, que promueven esta forma. Por mi parte me vengo sumando a esta red abriendo mi casa a talleres, eventos y venta de panes caseros. El concepto y la cosmovision que utilizo, vivo y promuevo es el Ayni es una forma de ayuda entre personas que viene desde hace mucho tiempo practicandose por las comunidades andinas, se trata de hacer un trabajo por el bien comun dentro de una comunidad, esto para mi refleja la idea de que somos un cuerpo y cada uno una célula, cuando alguna celula esta enferma debemos actuar para la sanación de la misma, asi de esta forma nos sanamos todos. Es también empezar a dejar de tener implantada en la cabeza y practicar la idea de la indivudualidad para pasar a praticar la idea de comunidad, desde uno al todo. Comprender que nada de lo que tenemos es nuestro, ni la idea de propiedad, y que la materialidad que llega a nuestras manos llega para que hagamos algo con ella y no la retengamos como propia.
    Creo que esta forma se esta manifestando en el mundo de muchas maneras para este fin en común.
    Nuevamente celebro esta iniciativa de Dani Vidal y comparto aqui mi página. Muchos saludos Vainilla desde Buenos Aires

    http://www.wix.com/vaninamas/ayniweb

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s