Creativitat Gironina. Els Referents del País(4)

Setmana rere setmana, no hi ha veu en aquest país que no convidi a la joventut a migrar. Algunes ho fan de manera activa, recordant-los a diari que no hi ha lloc per ells, que l’excés de formació que pateixen i les seves aspiracions salarials els fan poc competitius (resulten certament cínics els plantejaments que els opinòlegs de torn ofereixen quan expliquen la millora de les perspectives econòmiques gràcies a la millora de la competitivitat quan el que volen dir és que només podrem treballar si acceptem cobrar misèria)

D’altres ho fan de manera indirecta, relatant una i altra vegada els casos d’aquests joves que marxen, encara que no expliquen tots els que tornen frustrats. És una llàstima que aquests mateixos esforços que es duen a terme per exhaltar aquest procés d’expulsió d’una generació, no es dediquin a l’enaltiment de tots els que per una o altra raò romanen a casa i des del seu enginy i la seva voluntat proposen i llencen les seves iniciatives per ensortir-se’n.  

Avui i aquí aprofitarem per dedicar-li un espai a dues d’aquestes iniciatives creatives: La Companyia Fet a Mà i el Català Il·lustrat (Pàgina Facebook).

la deixalleria

La Cia Fet a Mà “neix el Septembre de 2012, dins del col·lectiu A’mans, format per ex-alumnes de l’escola de teatre “El Galliner””. Dins les seves activitats hi descobrireu un repertori de propostes més que llamineres. Espectacles, tallers… tot des d’una perspectiva interdisciplinar i des d’una voluntat expressa de treballar sempre des la metamorfosi del nostre Món quotidià en un Món ple de fantasia i diversió, a la vegada és clar, que convidi a una reflexió sobre els temes actuals.

Aquí us deixem algunes de les imatges del seu darrer espectacle “la Deixalleria”:

La següent proposta neix de la mà de la dissenyadora Marta Montenegro. Ella mateixa descriu el “Català il·lustrat” com un recull de frases fetes i expressions catalanes representades gràficament de forma simple i literal.
Un exercici visual que té com objectiu jugar amb la llengua i alhora demostrar que el llenguatge tradicional pot reivindicar-se amb les formes d’expressió gràfica del disseny actual.

catailu

Aquesta idea ha acabat generant un llibre i una col·lecció de samarretes produïdes i comercialitzades per Partizano Wear.

Aquestes són les imatges i les notícies que haurien de protagonitzar les portades i capçaleres dels mitjans de comunicació d’aquest país. I no les munions de familiars acomiadant als seus joves als aeroports.

l’Optimista

 

 

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s