Pensa en Pàrquing i vindran Més Cotxes.

Tot i les diferents millores que s’han anat realitzant respecte la mobilitat pública en el marc de les ciutats catalanes, i en concret en el cas gironí. Aquestes no semblen haver anat dirigides de manera contundent en el sentit de la subtitució del transport de vehicles particulars.

La sensació personal és que s’ha anat edificant un sistema de transport amb voluntat complementària i només pels qui no poden permetre’s per la raó que sigui el transport particular.

movilidad

Encara que no s’ha de deixar de senyalar els avenços que impliquen de manera tímida la implementació de serveis com la Girocleta, no podem evitar posar la nostra atenció en d’altres iniciatives que en el meu entendre, remen en el sentit oposat. I és que en la mesura que busquem alternatives per fomentar la mobilitat de cotxes particulars en el centre de la ciutat, el que estem generant és una crida: “A partir d’ara hi haurà més pàrquing, per qui el vulgui/pugui pagar”.

Sense entrar a considerar la pressió que exerceix una mesura d’aquest estil sobre els residents que tenen automòbil però no gaudeixen d’una plaça d’aparcament privada, mesures d’aquest estil estimulen l’argumentari en pro d’acostar-se a la ciutat i als seus punts comercials i neuràlgics via el vehicles particulars.

Existeixen prou dades i arguments per encarar de manera decidida la limitació de la circulació de cotxes en els nuclis urbans. Ja no importa com articulem l’equació mobilitat – comerç. Els informes no deixen d’advertir la vinculació entre el mal estat dels nostres aires urbans i un bon grapat d’afeccions i perjudicis en salut. A més, senyalen les causes de manera contundent: la combustió dels motors, especialment dièsel.

És moment de treballar des de la pedagogia i la regulació de mobilitat urbana per evitar mals majors. De la mateixa manera que es va decidir treballar per inculcar de manera taxativa el perjudici del fum del tabac o de la imprudència en la conducció, toca iniciar un camí de conscienciació sobre l’ús del transport públic, la bicicleta i el sa hàbit del caminar i contra les insalubres conseqüències dels nostres tubs d’escapament.

S’ha acabat el temps de pensar en pàrquings, toca pensar en voreres amples i carrils bici. 

l’Optimista

 

 

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s